Resor hit och dit

14 Jan 2012

Utlandssvensk - Inlandssvensk

Gott Nytt År!

I julas skrev jag hem mig till moderlandet och DANG, så ramlade man in i systemet! Det tog inte många dagar innan Försäkringskassan, Vägverket - ja man måste ha ett giltligt körkort även i Sverige, Pensionsverk etc etc skickade kuvert till mig!








Fyra små siffror tar en in i rullarna på ett smärtsamt smärtfritt sätt!





Måste du göra om ...
Får du inte göra ...
Har moderlandet gjort ...








Jag förstår att Storebror aldrig vuxit upp eller flyttat hemifrån!
Han ser allt och alla och har bara haft mig i ett hörn i sin kontrollåda med vetskap att hon kommer hem en dag!
PHEW!
Kommer jag att klara av all denna service/övervakning/måsten efter alla år när ingen har brytt sig om jag själv?
Hade nog önskat att få smyga in, sakta sakta...
Nu är jag tillbaka i USA för att avsluta min tid utomlands. 1 april tar mina utlandsår slut!

19 år totalt!
Men först ska hus säljas, ersättare på jobbet tränas och alla måsten ska tickas av!
Och medan allt det pågår så sticker jag iväg på en spännande resa till Nashville!

No comments: